Siemens Surpresso Compact Pure White

siemens_surpresso.JPG

A kis jószág ismételten egy vízkőtelenítő program lefuttatására, illetve az egyik kifolyócső (bal oldali) dugulása miatt került hozzám. Egy vízkőtlenítő program plusz az átmosások ideje kb 2 óra, mert itt is 2x-er csináltam meg a vízkőtelenítést.

Megtörtént, de a bal oldali kifolyócső továbbra sem akart abban a folyamatban részt venni amire meggyártották. Ennek a problémának a megoldása gyors és sikeres volt, konkrétan működés közben egy kompresszorral befújtam a kifolyócső nyílásba és lásd csodát megjelent a kávé :)

Örültem mint majom a farkának, hogy oké egy kis tisztítás kívül és belül is és már kész is a kis jószág. 

DE nem így történt, mert kb. lefőztem vele 5 adag kávét és egyszer csak egy posszanás (vizes-gőzős) hang és csak a csepp és zacctálcába nyomta a vizet.. Mondom oké jólvan nincs gond, valószínűleg a főzőegység eldugult és a túlnyomás miatt a szelep a csepptálcába nyomta a vizet.

Megtisztítottam, természetesen kicseréltem benne a főzőegység tömítéseket is, majd kis szilikon és kész is.

Rendben oké level 2 és ugyan az a hiba jelensége..

Másodszor arra gondoltam, hogy esetleg a rugos vízszelep próbál velem kibabrálni.

Erre gondolok:

blog_surpersso.JPG

Majd szétszedtem és volt is hiba igen jól gondoltam. Tehát szétszedtem és a benne található kis "tü" fe volt akadva, valamint szelepen belül bevolt szorulva és a rugó se volt a helyén:

surpresso2.JPG

Háztartási vízkőoldóban kicsit megúsztattam ezt is majd leöblítettem és levegővel kifújattam :), majd összeraktam újra. Tehát összeraktam és akkor próba újra...  Elindul minden főzőegység nemszoról nincs rossz hangja szivattyú megy gőzölő működik, csak a kávé nem akar jönni.... Ismét a csepptálcában landolt a víz. 

Mondom rendben, akkor trükközök.

Kivettem a főzőegységet vagy valaki (központi egységnek nevezi, de én automatás cégnél dolgoztam, így maradok a főzőegységnél, na de ez most mindegy is :D), szóval és a két érzékelő mikrokapcsoloját elöször kitámasztottam (ha hozzáférhető a mikrókapcsolókhoz akkor persze jobb ha csak át van dugva a csatlakozó rajta, ugyebár így úgy érzékelné mintha benne lenne), a kitámasztás után nyomtam egy kávéfőzést.. Ha nem nyomjuk be a szelepet (karikázva jelölt) :

surpresszo_blog.JPG

Tehát ha nem nyomjuk be a karikázva jelölt szelepnél, ahova a főzőegység csatlakozik be, (onnét jön be a víz a főzőegységhez), akkor csak annyit hallunk hogy a rezgőszivattyú dolgozik de nincs sehol víz. Mihelyst benyomjuk és ha jól működik a fentiekben említett és mutatott szelep akkor ha újra nyomunk egy kávét és benyomjuk a szelepnél azt a kis "membránt" akkor ott forró víznek kell jönnie, így megállapítottuk, hogy a főzőegységig eljut a víz. 

Nekem eljutott, tehát gondoltam még egyszer átnézem a főzőegységet de levegővel és vízzel letesztelve teljesen jól működött. Megpróbáltam még kétszer, de a hibajelenség ugyan az maradt... 

Tüzetesebben átnézve megtaláltam a hiba okát..

Ez volt.:

felvevo-fozoegysegmotornal_a_szelepet_mozgatja_lefele.JPG

Az úgynevezett vízelvezető szelep vagy felvevő.. (Újonnan kb 400 Ft-1200 Ft-ig)

 

A főzőegység motoron található:

blog_sur.JPG

 Ez a kis szemét.. mikor elindul a főzési folyamat stb stb. akkor a főzőegység motorral egyidejűleg ez is elindul, mivel annak a tengelyén van rajt három kis pöcök fül biztosítja, hogy ne forogjon el a tengelyen. 

blog_sur_2.JPG

Nekem ebből a 3 pöcökből csak egy volt meg az is a csepptálcára rátapadva.. Szóval ennek amikor a főzőegység elindul le kellett volna húznia azt a kis rugós szelepet amit kivízköveztem, ezáltal utat biztosítva a víznek a főzőegységbe.

Megrendeltem az újat ----> ( http://kavegepbolt.hu/spd/421800/Vizelvezeto-szelep-Siemens-Surpresso--Bosch-Benven ) meg is érkezett pár napon belül és máris megjelent a kávé a kifolyócsöveknél. 

Öröm és Boldogság!  

 

A bejegyzés trackback címe:

https://kiskavegepek.blog.hu/api/trackback/id/tr17507538

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sanyi888 2015.09.27. 15:52:46

Hello nekem is van egy ugyan ilyen siemens es nem müködik. Tudna e valaki segiteni a javitásban.?

Kávégépek 2015.11.08. 17:43:26

Szia Sanyi888!

Miben kellene a segítség, ha még aktuális :)

D. Szabó Gyula 2016.06.09. 12:05:46

Nekem is a tálcában landol a kávé, de a főző, vag y központi egységet nem tudom kihúzni a helyéről. Nem szeretném a kart leszakítani. Van ennek valamilyen spec technikája?

Kávégépek 2016.07.10. 14:27:48

D.Szabó Gyula, igazából ki kell huzni a gépet a dugaljból és általában magátol vissza áll az alap helyzetbe, de ha simelyein uton módon nem megy akkor sajna szét kell szedni és úgy elháritani a problémát, akár egy külső táp segitségével meghajtatni a KPE motort csak az többnyire 33 V-on megy, de jo a 24 volt táp is.

BFYC 2016.10.13. 08:58:23

Siemens surpresso compact tk58001 kávéfőzővel kapcsolatban szeretnénk segítséget kérni. Bekapcsolásnál a stand by és a vételező gomb is villog. A gőzmelegítő gombot folyamatosan nyomva tartva, közben ki és vissza kapcsolva a gépet eljutottunk odáig, hogy a baloldali két gomb (kávé lefőzése és vételező gomb) folyamatosan világít. Ezután a stand by-t megnyomva elindulna a gép, de nem fűt fel, és visszaáll a villogásra.
Segítségét előre is köszönjük!

D. Szabó Gyula 2021.02.18. 18:09:48

SIEMENS SURPRESSO COMPACT gépemnek ég a vízhiány kijelzője tele tartálynál. És kávét sem főz le. A szivattyú jó lehet, mert a gőzölőn keresztül nyomja a vizet. Köszönöm a segítséget...

Márkafüggetlen kávégép szerelés.

A blogot olyan célból hoztam létre, hogy egyes emberek számára, kik kávégépekkel, automatákkal,akár hobbi, vagy bármely módon kapcsolatban állnak, esetleges kis segítség számukra , esetleges tapasztalat csere céljából is egyaránt. A kis kávégépek mellett automatákkal is foglalkozom (üdítő, snack, kávé) pl Saeco, Necta, Bianchi család stb...

Friss topikok

Címkék

Facebook oldaldoboz

süti beállítások módosítása